Fadhilat Surah Al-Insyiroh (Alam Nasyroh)

Nabi Muhammad SAW bersabda: “Barang siapa membaca surah alam nasyroh seperti ia mendatangi aku dan aku telah mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku. Barangsiapa membiasakan membaca alam nasyroh selesai mengerjakan solat fardhu, niscaya Allah mudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimurahkan rezekinya dengan tidak terduga. Barangsiapa membacanya juga, nescaya Allah permudahkan rezekinya dan dilapangkan dadanya, dihilangkan segala sifat kesal dan jemu.Rajin di dalam taat senang melakukan ibadat.”

Sabda baginda lagi; ” Sesiapa yang biasa membaca 9 kali sesudah solat fardhu, nescaya Allah jauhkan dari kesempitan dan dimudahkan rezeki dan segala urusan. Barangsiapa membaca 41 kali selama tujuh hari dimulai hari Ahad sampai hari Sabtu berturut-turut Allah akan cukupkan dia, diberi kekayaan hatinya dan diberikan rezeki yang luas dengan tanpa syak dan ragu-ragu lagi.”

Image

Sabda baginda lagi; “Barangsiapa berada di dalam kesukaran di dalam sesuatu urusan apa sahaja, baik urusan dunia atau urusan agama, maka hendaklah dia berwudhu dengan tertib dan solat dua rakaat. Selesai salam lalu terus duduk menghadap kiblat, bertawajjuh hati menghadap ke hadirat Allah lalu membaca alam nasyroh sejumlah hurufnya, iaitu 101 kali kemudian sebutkan apa hajat diminta, niscaya Allah kabulkan. InsyaAllah”

Sabda baginda lagi: “Untuk menolak suatu bencana yang telah terjadi mahupun akan terjadi di suatu tempat/ daerah/ negeri, bacalah alam nasyroh setiap hari 700 kali atau 1000 kali, lebih utama sekampung atau sedesa orang membacanya, maka insyaAllah, Allah akan menahan bencana itu daripada menimpa penduduk dan akan turunlah rahmat Allah kepada penduduk tersebut.”

Inilah antara beberapa fadhilat Alam Nasyroh yang penulis sunting daripada buku Mujorrobat Madinatul Asroor. Semoga bermanfaat buat kita sebagai orang-orang Islam yang taat.

14 Respons

  1. tuan minta tolong jika boleh

    kami ada sehelai cek dari alam bunian tapi tak tahu macam mana nak tukarkan kertas tu macam kosong jer tapi bila direndam dalam air baru nampak jumlah dan nama bank dia kerja sama dialu 2kan untuk mencairkan cek tersebut

    • Salam Saudara khairudin. Sila emailkan kepada kami di shah_arjuna@yahoo.com untuk urusan selanjutnya. InsyaAllah, ada di kalangan guru kami yang kompeten untuk urusan ini.

      …di mana aku berada di sana ada DIA…

    • Tuan Khairudin yang dimulyakan Allah SAW,
      alhamdulillah jika memang itu benar, maka bolehkah tuan membantu saya untuk membacakan do’a Nurunnubuah (Nurbuat) sebanyak 1000x dalam waktu 7 hari, maka saya boleh bantu untuk menukarkan cek tersebut pada bank alam gaib,karena benda tersebut diperoleh dari pada tuan guru Tuk Awang , benda tersebut dimiliki oleh ratu gunung ledang (putri Anjasmoro) terimakasih.

    • saya pernah dengar cerita tetapi blum berpluang tengok cek bunian. tahun 2010, bapa saudara saya memperolehinya ketika masuk ke hutan di kaki gunung ledang. banyak tempat bomoh dan dukun dia temui, akhirnya beraya di ‘cash’ kan setelah menemui seorang ustaz di kampong belahan tampok, rengit, batu pahat, Johor. keluarga ustaz tu mengusahakan bebola daging lembu (bakso). Itulah maklumat yang dapat saya kongsi dalam bab cek bunian ni..

      • Assalamualaikum. saya mepunyai kenalan yg mempunyai cek alam bunian.kami mencari guru yg berkebolehan utk membuat pertukaran.diharap pn norma ishak dapat membantu sy dlm urusan ini.tlg mgskan maklumat kpd no ini. 0162024353

    • Assalam.. guru untuk keluarkan dana cek alam Ghaib ada… sila sms no saya 013-2513194

  2. This is the right web site for anybody who really wants to find out about this topic.
    You understand so much its almost hard to argue with you (not that I really will
    need to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a
    subject that has been discussed for many years. Wonderful stuff, just excellent!

    Maisie

  3. Assalam ..Saya ada kawan yg memiliki cek alam ghaib..sedang mencari guru yg berkemampuan utk masuk dan keluar dri alam ghaib..Kalau dapat guru dari area lembah kelang utk memudahkan urusan…tkasih.

  4. Salam…mcmna bleh kta thu tentang bunian islam.

  5. Masih ada ka lagi ofg boleh tukarkan cek bunian

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: