Bangsa Maya – Tentang 21.12.2012 (Bahagian 2)

Jika kita lihat dari kitaran Baktun di Bahagian 1, maka benar tahun 2012 merupakan titik akhir dari Galactic Synchronization dan Zon Foton. Cuba perhatikan pada huraian Baktun 12 diatas, garis Era Nuklear dan akhir Galactic Sychronization merupakan tahun di mana saat ini kita masih bernafas, sampai jangka waktu tahun-tahun kedepannya (2008-2012).

Apakah itu Zon Foton?

Zon Foton adalah daerah yang terdiri dari partikel cahaya foton. Cahaya foton adalah akibat dari perlanggaran anti elektron dengan elektron. Perlanggaran itu menyebabkan kedua partikel itu saling menghancurkan yang kemudian menimbulkan tenaga foton atau partikel cahaya. Kelak kemudian hari foton akan menjadi sumber tenaga utama untuk memenuhi keperluan tenaga, selain tenaga nuklear tentunya. Sebenarnya ada suatu rahsia alam semesta yang selama ini mungkin belum diketahui oleh banyak orang.

Seperti yang kita ketahui,bahwa setiap sistem galaksi dan sistem suria tentu mempunyai suatu pusat, misalnya Galaksi Bima Sakti kita (The Milky Ways) yang berpusat pada Matahari. Tapi tahukah anda, bahwa selain berputar mengelilingi matahari, dikatakan Bumi juga mengitari suatu matahari pusat alam semesta (Central Sun) yang berada pada gugus bintang Pleiades? Semua bintang dan planet di alam semesta, tak terkecuali Matahari juga berputar mengitari Central Sun. Para astronomi menamai Central Sun ini ALCIONE.

Galaksi kita (The Milky Ways) berikut planet-planetnya termasuk bumi memerlukan waktu 25.860 tahun untuk mengitari ALCIONE itu, maka tiap 12.500 tahun sistem suria kita berlanggar dengan Zon Foton. Untuk melintasi Zon Foton diperlukan 1000-2000 tahun.

Sejak 1961 sistem suria kita sudah mulai memasuki Zon Foton. Dan akan berada di pusatnya pada tahun 2011-2012. Masuknya sistem suria kita ke dalam Zon Foton akan memberikan peningkatan frekuensi getaran bumi dan peningkatan kesedaran manusia, yang selanjutnya memacu perubahan besar dalam kehidupan di planet bumi.

Lalu apakah yang terjadi pada Bumi di saat masa-masa transisi tersebut? Di tepi Zon Foton terdapat suatu dinding pembatas yang disebut Zon Nil. Di Zon Nil tersebut terjadi pemampatan tenaga yang sangat dahsyat, di mana medan magnetik sangat padat sehingga segala sesuatu yang melintasi Zon tersebut pasti mengalami perubahan.

Bererti juga medan magnetik bumi dan matahari akan berubah mengalami jenis magnetik yang baru, yakni magnetik antaradimensi yang mengakibatkan perubahan drastik pada medan elektrik magnetik dan graviti bumi. Dapat dibayangkan pengaruhnya pada semua alat elektrik yang kita kenali sekarang, semua tak akan berfungsi, kenderaan dan pesawat tidak berfungsi, pendingin ruangan akan mati total, lampu-lampu elektrik tak lagi menyala.

Selain itu, kesan peningkatan frekuensi getaran alam akibat tenaga foton akan meningkatkan aktiviti gelombang laut, gunung berapi, gempa bumi, perubahan cuaca/ilklim, pemanasan global dan terciptanya lobang-lobang ozon. Diperkirakan penghuni bumi menghadapi suatu kehidupan dan kegelapan yang tak dapat difahami diantara akhir Zon Foton nanti (2011-2012).

Hari 1-2: Matahari tidak bersinar dan bumi menjadi gelap gelita dan dingin yang dahsyat.

Hari 3-4: Tampak cahaya muncul, bagai fajar, bintang-bintang mulai muncul di langit

Hari 5-6: Menghadapi hari yang bercahaya benderang selama 24 jam terus menerus. Seluruh mahluk bangkit dengan semangat baru. Menerima tenaga baru. Kemampuan supernatural muncul suatu era zaman baru.

Tanda-tanda transisi mudah kita lihat dengan berbagai rentetan peristiwa yang ditayangkan media massa maupun media elektronik.
Hidup yang semakin sulit dan banyak tentangan dan masalah, masa depan yang suram, kehidupan sosial politik dan ekonomi yang hiruk pikuk dan heboh. Banyak orang yang gelisah dan dirundung kecemasan, dan tekanan jiwa, gelisah, kekalutan mental, tindakan kekerasan, kekejaman, atau pemberontakan untuk mencapai kebebasan dan reformasi (Zaman Edan telah mencapai puncaknya)

Zon Foton dikenal juga dengan sebutan Nebula Emas. Di mana manusia akan menikmati zaman keemasan. Manusia-manusia yang dapat tetap hidup dan lolos dari tahap aKhir Galactic Synchronization nanti akan memiliki tingkat kesedaran yang tinggi. Mungkin inilah saatnya yang dinyatakan dalam Al-Qur’an maupun Bible bahwa manusia akan berubah dalam sekejap mata.

Kemampuan-kemampuan spiritual seperti telekenesis, clairvoyance, clairaudience dan kemampuan-kemampuan spiritual yang hanya dimiliki orang-orang tertentu akan menjadi milik setiap orang. Penghuni bumi akan menjadi makhluk ‘superbeing’, atau ‘superman’ (atau lebih tepat seakan-akan cerita X-Men).

Apa yang ditulis di atas adalah andaian pengkaji sahaja untuk menggali seberapa banyak kemungkinan dari misteri ini. Bukanlah dibuktikan tepat 100%. Fikir, renung dan pertimbangkanlah.

Badan jasmani manusia yang berhasil melampaui masa transisi dan tetap hidup, akan mengalami perubahan. Keperluan jasmani juga berkurang, tidak seperti manusia zaman sekarang yang terlalu banyak menuntut gaya hidupnya. Kehidupan di Zaman Baru akan memberikan kekuasaan manusia berkesempatan dan berkemampuan untuk meremajakan diri jasmaninya dan hidup tanpa batas waktu.

Bangsa Manusia Baru akan mempunyai pemimpin yang memiliki kesadaran multidimensional, memimpin manusia menuju kehidupan yang damai, sejahtera, dan bahagia sesuai dengan rencana Tuhan.

Sekali lagi ini adalah andaian dari kajian para saintis. Kemungkinan perubahan itu berkaitan dengan tanda-tanda akhir zaman atau kronologi hari akhirat seperti yang kita pelajari dari kitab-kitab dan ulamak-ulamak kita contohnya kebangkitan di padang mahsyar, malam yang panjang dan matahari terbit dari barat.

Sejarah planet bumi dan asal-usul manusia akan terungkap. Sejarah yang selama ini dibayangkan atau ditemukan oleh ahli-ahli sejarah sangat berbeza dengan kejadian yang sesungguhnya. Akhirnya manusia akan memahami jati dirinya, tahu siapa dirinya di masa silam dan apa tugas serta takdirnya, tidak semata-mata sebagai manusia bumi, tetapi sebagai manusia galaktik yang memiliki kesedaran kosmik.

(Rujukan: http://putra-mahkota.com/)

4 Respons

  1. mengarut sungguh fakta yg kmu copas ni..klu nk thu pusat alam bkn mtahri spt yg kita bljr, ini dakyah penyembah matahari.. tapi pusat alam semesta adlh bumi.. dmn semua planet mngelilingi bumi.. dan yg plg mnarik semua planet trmasuk mthari mngelilingi bumi kerana ada kaabah.wsalam

  2. aesya = buktikan dengan fakta2 anda

  3. aesya hanya pandai berkata-kata. cakap tanpa bukti tiada gunanya wahai aesya. kalo baca mesej ni. sila tampilkan diri. dan jangan menyamar.

  4. Percaya tak percaya

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: