Bangsa Maya – Tentang 21.12.2012 (Bahagian 1)

Bangsa Maya ialah satu kelompok manusia yang tinggal di tengah-tengah rimba di Amerika Selatan. Maya terkenal dengan piramidnya, dan juga peninggalan-peninggalan yang lain termasuk lukisan-lukisannya yang berharga. Maya juga terkenal sebagai satu bangsa yang mahir dalam pelbagai bidang seperti matematik dan astronomi; yang dari itu terhasillah kalendar Maya yang penuh rahsia ini. Kalendar ini dikatakan kalendar paling tepat yang pernah ada dibumi sampai sekarang.

Pada sistem haribulan di dalam kalendar Maya ini, para pengkaji telah menemui satu perkara yang aneh di mana kalendar ini berakhir pada tarikh 21 Disember 2021 Masehi. Kalendar ini bermula pada tahun 3113 Sebelum Masehi dimana kaum Maya telah menghitung sesuatu hari bukan dengan cara yang biasa kita gunakan tetapi dengan kaedah pembilangan yang dimulai dari kin, uinal, tun, katun, baktun, piktun dan kalabtun. Hari bagi mereka adalah kin yang bersamaan dengan 1 hari. 19 kin atau 19 hari bersamaan 1 uinal.

359 hari = 1 tun. 7,200 hari = 1 katun.
144,002 hari = 1 baktun. 1,872,025 hari = 13 baktun (atau bersamaan dengan 1 Epoch Kejadian).

2,880,025 hari = 1 piktun dan 57,600,025 hari =1 kalabtun.

Angka yang paling besar boleh dicapai dengan pembilangan hari sebegini akan memberikan tempoh tahun yang amat lama dan jauh ke depan. Kalendar kaum Maya amat kompleks, ia adalah sebuah kalendar peramalan yang selalunya direkodkan sesuatu gejala samawi dalam bentuk buku ramalan yang digelar ‘kodex’ oleh jururamal atau Shamans. Dua kodex yang terkenal ialah kodex Tro Cortesianus dan kodex Madrid. Kodex-kodex ini mengandungi bermacam-macam figura atau bentuk-bentuk perlambangan yang biasa disebut hieroglif yang mewakili perlakuan bangsa mereka dengan jasad-jasad di langit dan juga berhubungan dengan dewa-dewa mereka. Kalendar Maya memang diperakui tepat sebagai mempertandakan detik-detik gejala samawi berpadanan dengan sesuatu peristiwa.

Bangsa Maya merasmikan kalendar mereka bermula dari tarikh 20 September 3113 Sebelum Masehi yang digelar sebagai “Era Maya”. Tahukah anda bahawa kaum Maya telahpun meramalkan dengan pasti bahawa Epoch Kejadian adalah satu hari di mana “alam ini diperbaharui” yang antara lain bermaksud satu hari yang sangat besar dan signifikan dalam tamadun dan sejarah hidup bangsa manusia. Sama ada percaya atau tidak tetapi pemakaian istilah yang berakhiran dengan -tun adalah satu simbolik yang sangat hampir dengan gejala samawi yang selalu mereka ramalkan berlaku menurut kala dan ketikanya.

Bukti-buktinya memang telah lama termaktub dalam sejarah jika kita mengkaji kebudayaan mereka dan kesannya terhadap tamadun dunia yang lain. Kaum Maya selalu beranggapan bahawa terbitnya posisi planet Kejora dalam sesuatu musim tertentu bermakna satu saat majal atau kecelakaan (bad omen) yang biasa dikenali oleh kita sebagai terbitnya heliakel planet (heliacle rising of the planet). Bangsa Mesir purba juga menandakan terbitnya heliakel apabila tibanya saat bintang Sirius atau Asy Syi’ra berembang di langit serentak dengan banjir Sungai Nil.

Satu Epoch Kejadian apabila diperhitungkan bermula dari tarikh asasnya tamadun Maya bermula dari 20 September 3113 SM Julian sehinggalah genap 1,872,025 hari pada tarikh 23 Disember 2012 M Gregorian! Bangsa Maya dikatakan telah menyatakan pada tahun 2012, tepatnya tanggal 21 Disember 2012 merupakan “End of Times”. Maksud dari “End of Times” itu sendiri masih diperdebatkan oleh para ilmuwan dan ahli arkeologi. Jangan pula anda menganggap ini adalah tarikh berlakunya kiamat, masih terlalu awal untuk membuat andaian, masih banyak lagi rahsia yang perlu digali dan ditafsir dari kalendar Maya ini.

Ada yang menyatakan bahwa maksudnya adalah :

1. Berhentinya waktu (bumi berhenti berputar)
2. Peralihan dari Zaman Pisces ke Aquarius
3. Peralihan dari Abad Silver ke Abad keemasan
4. End of Times = End of the World as we know it
5. Akan ada sebuah galactic Wave yang besar, yang memberhentikan semua kegiatan di muka bumi ini, termasuk kemusnahan manusia
6. Perubahan dari dimensi 3 ke dimensi 4, bahkan 5
7. Kehidupan manusia meningkat dari level dimensi 3, ke 4, DNA manusia meningkat dari strain 2 ke 12, sehingga manusia dapat menggunakan telepati bahkan telekinesis
8. Ada yang menyatakan tidak akan terjadi apa-apa
9. Ada yang menyatakan waktu sudah tidak akan berlaku, jadi waktu tidak linear, tetapi bisa berubah2, sesuai dengan waktu yang kita alami, kerana ditemukannya mesin waktu
10. Ditemukannya mesin waktu dan stargate
11. Manusia sudah dapat melakukan transportasi ke galaksi lain, melalui stargate
12. Bangkitnya messiah, yang akan menyelamatkan manusia dari kehancuran
13. Kebangkitan Isa AS / Jesus
14. First Contact pertama kali peradaban manusia dengan Alien/UFO
15. Manusia bergabung dengan komuniti antara galaksi pertama kali, manusia = galaxy being.

Dalam kalender bangsa Maya yang sangat tersohor itu, diramalkan bahwa pada jangkamasa 1992-2012 bumi akan dibersihkan, selanjutnya peradaban manusia sekarang ini akan berakhir dan mulai memasuki peradaban baru. Dalam sejarah peradaban kuno dunia, bangsa Maya dikenal menguasai pengetahuan tentang ilmu falak yang khusus dan mendalam, sistem kalendar yang sempurna, penghitungan perbintangan yang rumit serta cara pemikiran abstrak yang tinggi. Kesempurnaan dan ketepatan dari pada kalendarnya membuat orang takjub.

Sekelompok masyarakat yang misteri ini tinggal di wilayah selatan Mexico sekarang (Yucatan) Guetemala, bagian utara Belize dan bagian barat Honduras. Banyak sekali piramid, kuil dan bangunan-bangunan kuno yang dibangun oleh Maya yang masih dapat ditemui di sana. Banyak juga batu-batu pahatan dan tulisan-tulisan misteri pada meja-meja yang ditinggalkan mereka. Para arkeologi percaya bahwa Maya mempunyai peradaban yang luar biasa. Hal itu boleh dilihat dari peninggalannya seperti buku-bukunya, meja-meja batu dan cerita-cerita yang bersifat mistik. Tetapi sayang sekali buku-buku mereka di perpustakaan Mayan semuanya sudah dibakar oleh tentara Sepanyol ketika menyerang sesudah tahun 1517. Hanya beberapa tulisan pada meja-meja dan beberapa sistem kalendar yang membingungkan tersisa sampai sekarang.

Seorang sejarahwan Amerika, Dr. Jose Arguelles mengabdikan dirinya untuk meneliti peradaban bangsa ini. Ia mendalami ramalan Maya yang dibangun di atas asas kalendar yang dibuat bangsa itu, dimana ramalan semacam ini seperti cara penghitungan orang-orang Cina, ala Zhou Yi. Kalendarnya, secara garis besar menggambarkan kitaran hukum benda langit dan hubungannya dengan perubahan manusia.

Dalam karya Arguelles, The Mayan Factor: Path Beyong Technology yang diterbitkan oleh Bear & Company pada 1973, disebutkan dalam kalendar Maya tercatat bahwa sistem galaksi kita sedang mengalami ‘The Great Cycle’ (kitaran besar) yang berjangkamasa lima ribu dua ratus tahun lebih. Waktunya dari 3113 SM sampai 2012 M. Dalam kitaran besar ini, sistem suria dan bumi sedang bergerak melintasi sebuah sinar galaksi (Galatic Beam) yang berasal dari inti galaksi. Diameter sinar secara mengufuk ini ialah 5125 tahun bumi. Dengan kata lain, kalau bumi melintasi sinar ini akan memakan waktu 5125 tahun lamanya.

Orang Maya percaya bahwa semua benda angkasa pada galaksi setelah selesai mengalami reaksi dari sinar galaksi dalam kitaran besar ini, akan terjadi perubahan secara total, orang Maya menyebutnya, penyelarasan galaksi (Galatic Synchronization). Kitaran besar ini dibagi menjadi 13 tahap, setiap tahap evolusi pun mempunyai catatan yang sangat terperinci. Arguelles dalam bukunya itu menggunakan banyak sekali diagram-diagram untuk menceritakan kondisi evolusi pada setiap tahap. Kemudian setiap tahap itu dibagi lagi menjadi 20 masa evolusi. Setiap masa itu akan memakan waktu 20 tahun lamanya.

Dari masa 20 tahun antara tahun 1992-2012 itu, bumi kita telah memasuki tahap terakhir dari fasa Kitaran Besar, bangsa Maya menganggap ini adalah jangkamasa penting sebelum masa pra-Galatic Synchronization, mereka menamakannya: The Earth Generetion Priod (Jangkamasa Regenerasi Bumi). Selama jangkamasa ini bumi akan mencapai pemurnian total. Setelah itu, bumi kita akan meninggalkan jangkauan sinar galaksi dan memasuki tahap baru: penyelarasan galaksi.

Pada 21 Desember 2012 akan menjadi hari berakhirnya peradaban umat manusia kali ini, dalam perhitungan kalender Maya. Sesudah itu, umat manusia akan memasuki peradaban baru total yang tidak ada hubungannya sama sekali dengan peradaban sekarang. Pada hari itu, tepatnya musim dingin tiba, matahari akan bergabung lagi dengan titik silang yang terbentuk akibat ekliptika (jalan matahari) dengan ekuator secara total. Saat itulah, matahari tepat berada di tengah-tengah sela sistem galaksi, atau dengan kata lain galaksi terletak di atas bumi, bagaikan membuka sebuah “Pintu Langit” saja bagi umat manusia.

Mulai 1992, bumi memasuki apa yang oleh bangsa Maya disebut ‘Jangkamasa Regenerasi Bumi”. Pada jangkamasa ini, Bumi dimurnikan, termasuk juga hati manusia, (ini hampir mirip ramalan orang Indian Amerika-Utara terhadap orang sekarang ini), elemen-elemen yang tidak baik akan disingkirkan, dan elemen-elemen yang baik dan benar akan dipertahankan, akhirnya selaras dengan galaksi (alam semesta), ini adalah singkapan misteri dari gerakan sistem galaksi kita yang diperlihatkan oleh bangsa Maya.

Sejak tahun 1992 sampai 2012 nanti, bagaimana terjadi “pemurnian” dan bagaimana pula terjadi “regenerasi” pada bumi kita ini, tidak disebutkan secara terperinci oleh bangsa Maya. Dalam ramalan mereka pun tidak menyinggung tentang apa hal konkrit yang memberikan semangat manusia untuk bangkit dari kesedaran dan bagaimana bumi mengalami permurnian, yang ditinggalkan oleh mereka kepada anak cucunya (barangkali tidak tercatat). Lantas, fenomena baru apa yang sudah bisa kita lihat sejak tahun 1992 sampai sekarang yang bisa kita kaitkan dengan ramalan bangsa Maya yang beradab itu?

Mungkin sudah diatur, bahwa kalender Maya tidak hilang dari sejarah manusia, dan harus dihuraikan dengan kod oleh manusia sekarang. Namun ia tetap saja harus dilihat, apakah umat manusia yang terpesona oleh konsepnya yang terbentuk sesudah kelahiran dapat menembus batas-batas untuk mengingatkan dan memahami kebenaran yang melampaui sistem pengetahuan kita. Sebenarnya, jika ditinjau dari beberapa penelitian yang telah dilakukan saat ini, memang pada beberapa dua dekad belakangan ini, bumi sedang mengalami suatu kitaran yang dinamakan pembalikan daya magnet kutub.
Pembalikan daya magnet kutub adalah proses yang terjadi pada waktu kutub utara dan kutub selatan saling bertukar posisi. Ketika ini terjadi, untuk beberapa saat medan magnet bumi mencapai Gauss nol, yang berarti bumi pada waktu itu punya daya magnet kosong. Ketika ini terjadi bersamaan dengan perbalikan orbit sebelas tahunan kutub matahari, masalah besar akan terjadi. Menurut perhitungan komputer Hyderabad, pembalikan kutub Bumi dan Matahari dapat mengakibatkan masalah besar selain elektronik tidak bekerja dengan semestinya, burung yang bermigrasi kehilangan haluan, dan bermacam macam:

1. Sistem ketahanan tubuh semua haiwan dan termasuk manusia akan banyak melemah.
2. Lapisan luar bumi akan mengalami pertambahan gunung berapi, pergerakan tektonik, gempa bumi, dan tanah runtuh.
3. Medan magnet Bumi akan melemah dan radiasi alam semesta berasal dari matahari bertambah berlipat ganda mengakibatkan bahaya radiasi seperti kanser dan sebagainya tidak dapat dihindari
4. Benda-benda angkasa akan tertarik masuk ke Bumi
5. Daya graviti Bumi akan mengalami perubahan meskipun tidak diketahui bagaimana ia akan berubah

Jika anda menambahkan semua senario bencana yang mungkin terjadi, anda dengan mudah mengatakan dengan pernyataan ini, Bumi menjadi tempat yang tidak sesuai untuk ditinggal peradaban manusia pada 2012 ataupun mereka yang hidup dekat lapisan luar bumi. Hal ini mungkin saja dapat terjadi pada Marikh jutaan tahun yang lalu.

Mungkin benar adanya apa yang dikatakan Bangsa Maya mengenai kehancuran peradaban manusia di tahun 2012 esok, hal tersebut tentunya dapat kita lihat dari sifat-sifat manusia zaman sekarang yang anda sudah maklum bagaimana moralnya, kelakuan dan sebagainya malahan alam pun kelihatannya semakin tidak ‘bersahabat’ dengan kita.

Ramalan serupa juga diutarakan oleh beberapa Biksu di Tibet yang terkenal dengan penguasaan clairvoyance (keupayaan merenung, meramal, menilik-psikik)nya yang sangat baik. Mereka mengatakan pada awal tahun 2012 merupakan tahun paling mendebarkan bagi umat manusia di muka Bumi, di mana pada permulaan tahun, beberapa fenomena aneh akan banyak muncul. Namun dalam penutupnya, para Biksu mengatakan Bumi akan terselamatkan oleh sebuah kekuatan besar yang melindungi mereka secara ghaib, sehingga memungkinkan peradaban manusia tidaklah sepenuhnya musnah.

Dalam tulisan di atas ada disebutkan mengenai penyelarasan Galaksi (Galatic Synchronization) yang diramalkan bangsa Maya akan benar-benar memasuki tahap puncaknya di tahun 2012 nanti.
Telah juga dihuraikan juga pada sebelumnya, bahwa kitaran penyelarasan galaksi ini memang terjadi setiap 5125 tahun sekali,titik permulaannya adalah pada tahun 3113 SM dan mencapai titik puncaknya di tahun 2012 M (3113 + 2012 = 5125). Selama kitaran besar ini berjalan, setidaknya ada 13 tahap paling utama yang dilalui oleh kehidupan manusia diantara jenjang waktu 5125 tahun itu.

Perlu diingat bahawa ini adalah hasil andaian atau kajian dari para pengkaji yang cuba menelah rahsia di sebalik kalendar misteri ini. Jadi kita cuma ambil pengetahuan darinya dan bersama memikirkan kebenarannya.

Pada setiap Baktun terdiri dari 144,000 hari. Namun sampai saat ini belum ada kepastian mengenai bilakah tarikh perputaran Baktun ini dimulai. Para Sarjana banyak yang berbeza pendapat mengenai hal ini,ada yang mengatakan mulai pada tarikh 13 Ogos 3113 SM, ada juga yang mengatakan 11 Ogos 3113 SM.

Kemudian, di setiap Baktun akan dihuraikan beberapa kejadian besar yang pernah dan yang akan dilalui oleh peradaban manusia ke-5 dibumi ini, iaitu dimulai dari Baktun pertama (3113 SM) sampai Baktun paling puncak/terakhir (2012 M).

Berikut ini ditampilkan rentetan kejadian-kejadian besar tersebut secara berurutan:

1.Baktun 0 = “Baktun of the Star Planting” (Periode 3113-2718 SM) 13.0.0.0.0
*Masuknya Bumi pada “Galactic Synchronization Beam” tahap awal
*Masuknya Bumi pada siklus “Star transmission” baru di alam semesta
*Peradaban manusia baru (ke-5) dimulai
*Bangsa Mesir Kuno muncul 3100 SM
*Penguasaan Sumeria 3000 SM
*Pembinaan awal Stonehenge dimulai 2800 SM

2.Baktun 1 = “Baktun of the Pyramids” (Periode 2718-2324 SM) 1.0.0.0.0
*Pembinaan awal Piranid Agung Giza 2700-2600 SM
*Penyebaran Peradaban Sumeria di Timur Tengah
*Pengembangan perkakas Perunggu
*Peradaban Harapa India dimulai
*Masa bercucuk tanam berkembang pesat di China, Mesoamerica, dan Andes

3.Baktun 2 = “Baktun of the Wheel” (Periode 2324-1930 SM) 2.0.0.0.0
*Roda ditemukan
*Alat pengangkutan beroda muncul
*Kod hukum ditulis
*Mulainya Empayar Babilon pertama
*Era of Legendary Emperors China
*Peradaban Minoa, Crete dimulai

4.Baktun 3 = “Baktun of the Sacred Mountain” (Periode 1930-1536 SM) 3.0.0.0.0
*New Kingdom di Mesir
*Kerajaan Mesir mengabadikan mengenai kekuasaan keturunan Raja, memperkuat pola pertahanan kerajaan sebagai norma untuk kehidupan yang beradab
*Hancurnya peradaban Minoan (peradaban indus) oleh Bangsa Arya

5.Baktun 4 = “Baktun of the Shang” (Periode 1536-1141 SM) 4.0.0.0.0
*Dinasti Shang China berdiri, doktrin pengucapan Yin Yang, kemajuan pengetahuan akan pengolahan perunggu
*Peradaban Vidic India dimulai
*Kemunculan Peradaban Chavin, Olmec, Mesoamerica
*Masa kenabian Ibrahim sampai Musa
*Munculnya peradaban Mesopotamia

6.Baktun 5 = “Baktun of the Imperial Seal” (Periode 1141-747 SM) 5.0.0.0.0
*Empayar Babilon-Assyirian dimulai
*Perkenalan persenjataan Besi
*Kenaikan Mycenean Yunani di Mediterania
*Awal Dinasti Chou di China
*Kuda digunakan pertama kali untuk berperang, dan munculnya pola gemar berperang pada setiap kerajaan

7.Baktun 6 = “Baktun of the Mind Teachings” (Periode 747-353 SM) 6.0.0.0.0
*Gelombang jangkamasa pertama Peradaban Maya di Mesoamerika
*Empayar Parsi dimulai
*Zaman-zaman bagi para filusuf Yunani (Plato, Socrates dan Aristoteles)
*Six Schools of Vedic thought
*Mahavira dan Budha, kehidupan Confucius, Lao Tze, Chang Tzu di China
*Sistem Kalendar Bangsa Maya diciptakan

8.Baktun 7 = “Baktun of the Annoited One” (Periode 353 SM – 41 M) 7.0.0.0.0
*Alexander The Great, Rise of Rome
*Teknologi Besi diperkenalkan
*Permulaan Dinasti Han
*Pembinaan The Great Wall China
*Penyebaran Budha sebagai Agama Kosmopolitan di India sampai Asia Tengah
*Masa Kenabian Isa Almasih/Yesus Kristus
*Kemunculan Olmec dan permulaan dari Teotihuacan

9.Baktun 8 = “Baktun of The Lords of Red and Black” (Periode 41-435 M) 8.0.0.0.0
*Pembinaan akhir Piramid Teotihuacan
*Penggabungan kebudayaan Mesoamerika
*Ajaran Lord and Black pertama muncul di Quetzalcoatl
*Peradaban Nazca dan Easter Island
*Pengembangan dan masa kemunduran Kerajaan Romawi
*Munculnya Kristian sebagai suatu keyakinan/agama
*Dinasti Han runtuh
*Buddha tersebar ke wilayah Asia Tenggara

10.Baktun 9 = “Baktun of The Maya” (Periode 435-830 M) 9.0.0.0.0
*Gelombang kedua Galactic Maya Civilization
*Masa Kenabian Muhammad SAW dan munculnya Islam sebagai suatu keyakinan/agama
*Kristian menyebar ke Eropa, Kristian Rom di Eropa Barat dan Ortodoks di Eropa Timur
*Hindu menjadi agama dominan di India
*Ajaran Budha tersebar ke wilayah Korea dan Jepun
*Masa Dinasti T’ang
*Kejayaan Kerajaan2 di wilayah Asia Tenggara, Tanah Melayu & Indonesia
*Kedudukan penting Tiahuanaco, Andes
*Munculnya peradaban Polinesia, Oceania dan Nigeria

11.Baktun 10 = “Baktun of the Holy Wars” (830-1224 M) 10.0.0.0.0
*Kehancuran Peradaban Maya dan Central Mexico
*Masa keemasan peradaban Toltecs
*Munculnya peradaban Chimu di Andes
*Perang salib
*Berjayanya peradaban Tibet
*Munculnya Peradaban Khemer di Asia Tenggara

12.Baktun 11 = “Baktun of Hidden Seed” (1224-1618 M) 11.0.0.0.0
*Penyebaran Islam Ke India , Asia Tenggara , dan Afrika Barat
*Kejayaan Orang-orang Turki
*Puncak perkembangan Kristian di Eropa Barat
*Puncak perkembangan Kristian Ortodoks di Eropa Timur
*Peradaban Eropah berhasil menaklukkan Bangsa Inca dan Aztec

13.Baktun 12 = “Baktun of The Transformation of Matter” (Periode 1618-2012 M) 12.0.0.0.0
*Zaman Imperialisme dan Kapitalisme
*Revolusi Industri
*Revolusi Amerika
*Kolonialisme di Afrika,Amerika Latin dan Asia
*Revolusi Prancis
*Industrialisasi di Jepun
*Fahaman Marxisme oleh Karl Marx
*Revolusi Komunis Rusia dan China
*Perang Dunia 1 dan 2 meletus,era bom atom
*Era Nuklear dimulai
*Keganasan mulai bermaharajalela secara global
*Kejayaan Islam dan Munculnya kekuatan baru di India dan Timur Tengah
*Mulai tidak stabilnya peradaban di Bumi
*Bumi memasuki era ahir global regeneration
*Bumi memasuki Zon Foton tahap ahir
*Akhir Galactic Synchronization (December 2012)

 

Bersambung ke Bangsa Maya – Tentang 21.12.2012 (Bahagian 2)

(Rujukan: http://putra-mahkota.com/)

5 Respons

  1. Hari ini sudah pun 12.12.2012. Setakat ini tiada apa-apa tanda yang berlaku sedunia melainkan kejadian bencana alam yang berkaitan dengan angin yang berlaku di mana2. Penulis masih ternanti-nanti tarikh keramat 21.12.2012 tersebut untuk melihat dengan paksi mata kepala akan kejadian alam yang berlaku. Ada orang bijak pandai mengatakan perubahan dimensi. Dan ada pula orang bijak pandai menyatakan perubahan alam keseluruhannya. Namun bagi penulis, semuanya atas ketentuan Allah jua. Namun kata-kata bijak pandai yang kedua tadi adalah mustahil. Manakan mungkin berlaku sedangkan Imam Mahdi dan Nabi Isa AS belum muncul lagi. Jadi, apa yang boleh kita lakukan hanyalah bersedia mental dan fizikal meghadapi sebarang perubahan dan huru hara alam semesta yang ‘mungkin’ berlaku kelak.

    …di mana aku berada di sana ada DIA…

  2. Tiada apa yang berlaku

  3. Renung-renungkanlah, tetap Allah yang lebih mengetahui.. Bangsa Mayan 5,000+ tahun dahulu, meninggalkan suhuf atau lauh mencatatkan pada Baktum 13 nanti, tarikh kiraan kalender mereka ( bersamaan sekarang tarikh Masihi hari JUMAAT 21hb Desember 2012 ) mencatatkan akan berlaku Mala Petaka AMAT BESAR, mempamirkan keadilan Tuhan Maha Besar, dengan berlakunya pemilihan baik dan buruk secara langsung, dan kehidupan di dunia ini disambung oleh orang orang yang baik yang di pilih Tuhan yang Maha Besar. Catatan ramalan bangsa Mayan ini TIDAK PERNAH mengatakan akan berlaku KIAMAT berakhirnya bumi ini. Catatan ini Hanya difahami oleh ahli-ahli sejarah sebagai waktu Mala Petaka Amat Besar untuk adanya Hari Pembalasan Mahkamah Keadilan di Bumi yg diputuskan langsung oleh Tuhan yg Maha Besar. Diwaktu tarikh Baktum 13 ini dicatatkan juga akan turunnya 9 Tuhan kecil untuk melakukan pemilihan dan pengagihan kebaikan dan menghapuskan kejahatan (dimaksudkan disini Malaikat malaikat Utama) yang TELAH menjadi saksi keatas perbuatan setiap manusia dalam ketamadunan manusiawi sejagat selama ini. ______
    **

    Renungkan ayat Al Quran ini: AN-NISA’ Ayat 164 : “Dan (Kami telah mengutus) Rasul-Rasul yang sungguh TELAH Kami KISAHkan tentang mereka kepadamu dahulu, dan Rasul-rasul yang TIDAK Kami KISAHkan tentang mereka kepadamu. Dan Allah telah berbicara kepada Musa dengan langsung “.

    Al-Faatir: Ayat 24 : “Sesungguhnya Kami mengutusmu dengan (agama) yang benar, sebagai pembawa berita gembira dan pemberi amaran dan TIDAK ADA SESUATU UMAT PUN MELAINKAN TELAH ADA DALAM KALANGAN MEREKA DAHULU SEORANG RASUL PEMBERI PERINGATAN DAN AMARAN.”

    Abu Zar bertanya kepada Rasulullah SAW, Berapakah jumlah para nabi ? Rasulullah SAW menjawab, Mereka berjumlah 124,000 orang, sebanyak 315 dari mereka adalah Rasul. .

    **
    Sememangnya ada hadis daripada Rasulullah SAW, yang mengaitkan hari kiamat dengan hari Jumaat. Imam Malik menukilkan sebuah hadis dalam kitabnya “al-Muwatta” bahawa Rasulullah SAW bersabda (Maksudnya) ;

    “Sebaik-baik hari yang terbit matahari padanya ialah hari Jumaat. Pada hari itu diciptakan Adam a.s, pada hari jumaat dia (Adam) dikeluarkan dari syurga. Pada hari jumaat Adam a.s bertaubat dan pada hari itu juga dia wafat. Padanya berlaku hari kiamat. Semua makhluk yang melata tidak terkecuali akan berteriak kuat pada hari kiamat dari pagi subuh hinggalah terbit mahatari pada hari Jumaat kecuali manusia dan jin. Pada hari itu, kiamat tidak akan mengganggu hamba Allah yang sedang solat dan memohon sesuatu daripada Allah dan diperkenankan permohonan itu”.
    **
    “Sampaikan lah walaupun satu ayat sekali pun”.
    Saya tidak menghukum hanya menyampaikan ayat ayat sahaja.

    Wassalam

  4. aku sampai terdiam saat membaca post dr dany, dan berfikir bahwa ilmu pengetahuan jika tdk didampingi agama layak anak tanpa orang tua

  5. Alhamdulillah di atas pendapatnya. Apa pun hari ini sudah 21.12.2012 dan penulis ada memperhatikan gerak geri langit dan angin sepanjang hari ini. Dari pagi tadi dilihat keadaan sekeliling agak suram, matahari menampakkan sinar dan pada petangnya kelihatan mendung seperti kebiasaannya musim hujan di Malaysia. Namun ada seperkara yang tertarik untuk penulis kongsikan bersama para pembaca. Selepas maghrib kira-kira jam 8.45 pm tadi penulis ada melihat ke langit dan memperhatikan keadaan bintang gemintang. Penulis memperhatikan ada 2 butir bintang yang satunya bercahaya berwarna-warni dan sebutirnya lagi berwarna kekuningan cemerlang. Itu sahaja. Tiada Planet Nibiru atau kejadian luar biasa. Alhamdulillah.

    Penulis ada melihat beberapa ramalan di beberapa blog dan juga berita yang menyatakan pada 23, 24 dan 25 hb ini bumi akan mengalami ‘Blackout’ untuk 3 hari. Ramalan NASA. Penulis tak sabar-sabar menantikan hari tersebut dan merasai keadaan yang berlaku. Penulis percaya, para pembaca pun seperti penulis ingin mengetahui apa yang berlaku, yang nyatanya bukanlah KIAMAT. Jadi, bersama-samalah kita berdoa kepada Allah agar dijauhkan diri kita dan keluarga kita dari malapetaka akibat kesalahan kita sendiri. Aminnn…

    …di mana aku berada di sana ada DIA…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: