Harta Karun

Harta Karun. Semua orang pernah dengar. Ceritanya ada emas dan batu permata yang tertanam di serata pelusuk tanah. Menurut sumber lisan yang boleh dipercayai, harta karun merupakan harta tertanam. Dan ada pula penjaganya di kalangan jin.

Penulis tertampil untuk berkongsi cerita berkenaan perihal harta karun ini. Harta Karun ini dikatakan tertanam di merata-rata tempat. Menurut cerita seorang pengamal perubatan tradisional, untuk mendapatkan harta karun bukannya mudah. Perlukan nyawa manusia! Benarkah begitu? Hmm…

Apabila bercerita tentang perkara ghaib ini, banyak yang tidak masuk dek akal. Ada seorang kawan penulis, mendapat harta karun daripada kebunnya. Harta itu telah lama tertanam. Tapi tidak dapat dinaikkan kerana sebab-sebab tertentu. Tapi entah bagaimana harta itu dapat pula dinaikkan oleh kawan penulis tersebut. Emas berketul-ketul dengan batu permata melimpah ruah. Kaya raya jadinya. Yelah jika Allah nak kurniakan rezeki, begitu banyak caranya bukan? Persoalannya sekarang, adakah pengambilan Harta Karun ini kita boleh katakan sepertimana kita melombong emas atau melombong galian di perut bumi? Ada usaha tetapi dengan bantuan jin mungkin. Masih menjadi persoalan.

Petikan akhbar seperti yang dilampirkan adalah berkenaan tarik harta karun secara realitinya yang pernah dilakukan oleh ‘orang-orang pandai’. Kita fikirlah bersama akan kesahihannya kerana pada zaman Kerajaan Nabi Sulaiman AS, jin-jin dikerahkan untuk mencari galian di perut bumi. Malahan kewujudan beberapa tamadun purba yang SUPERB akan binaannya menunjukkan kudrat yang membinanya bukanlah manusia biasa. Pastinya ‘tenaga sesuatu’ yang kuat digunakan. Sekadar bercerita.

Siapa ada pengalaman dialu-alukan menceritakan. Mana tahu silap-silap haribulan di halaman rumah kita tertanam harta karun pula. Wow!

36 Respons

  1. Salam ,saya ada kawan yg punya istana tenggelam dalam tanah nya. Istana Putri Nilam Sari d Bukit Panau ,Tanah Merah ,Kelantan.
    Beliau sering bmimpi aneh dan tidak tahu cara utk menaikkan barang2 d dalam nya.
    Sudah d bawa tukang .tetapi tidak mampu..
    Mohon berhubung 0122269119 0192299119

  2. kenapa jin sri kandi boleh mengambil barang yang ditanam dalam tanah.?

  3. He he.. itu kerana itu ialah jin. Jin sri kandi itu bagaimana agaknya dalam kepercayaan anda?

    …di mana aku berada di sana ada DIA…

    • bolehkah saudara terangkan kenapa jin srikandi boleh mengambil barang yang ditanam oleh kita.?

      • setahu saya kalau saya tak silap , jin srikandi ini adalah pahlawan wanita.? betulke saudara.?

  4. siva said:

    bolehkah saudara terangkan kenapa jin srikandi boleh mengambil barang yang ditanam oleh kita.?

    Hi siva, nampaknya anda ada perasaan minat tentang jin yang bernama srikandi ini. Jujurnya, penulis sudah membuat beberapa rujukan ilmiah berkenaan jin tersebut namun malangnya tidak pula terjumpa di mana-mana penulisan yang menerangkan panjang lebar berkenaan jin yang bernama srikandi tersebut.

    Apa pun penulis berasa tertampil untuk mengaitkan kebolehan jin ini sepertimana kisah Nabi Sulaiman AS yang para pembesarnya membawa istana puteri Balqis kepadanya di mana seekor jin yang bernama Ifrit menawarkan diri sepertimana terjemahan Surah An Naml ayat 39:

    Berkata ‘Ifrit (yang cerdik) dari golongan jin: “Aku akan datang kepadamu dengan membawa singgsana itu kepadamu sebelum kamu berdiri dari tempat dudukmu; sesungguhnya aku benar-benar kuat untuk membawanya lagi dapat dipercaya.”

    dan begitu juga beberapa kebolehan syaitan sepertimana Firman Allah di dalam Surah Al ‘Anbiyaa ayat 82:

    Dan Kami telah tundukkan (pula kepada Sulaiman) segolongan syaitan-syaitan yang menyelam (ke dalam laut) untuknya dan mengerjakan pekerjaan selain daripada itu, dan adalah Kami memelihara mereka itu

    Kebolehan yang dikurniakan Allah kepada para jin dan syaitan ini adalah kerana belas kasih Allah kepada golongan tersebut. Bagimana jin tersebut boleh mengambil barang yang tertanam? Semuanya adalah kebolehan mereka yang Allah berikan. :-)

    …di mana aku berada di sana ada DIA…

  5. saudara, apakah cara untuk kita mengambil balik harta kita dari jin.? bila saya ketuk bunyinya macam peti,tapi kalau korek saya jumpa piring besi buat thosai.?

    • Encik sivarajan, sila emailkan kepada kami di shah_arjuna@yahoo.com. Kami ada cara jika benar apa yang encik maksudkan itu harta nenek moyang encik. Kita akan bantu sesama manusia jua… :-)

      …di mana aku berada di sana ada DIA…

      • salam saudara mahmud shah saya ada hal untuk bertanya saudara blh tak saudara hubungi saya tel 0134668989 ramli

  6. tlg saye boleh x..orang kata belakang umah saya ada harta karun emas

  7. Salam,sy ad kemusykilan tntang penarikan harta karun nih..ape kesannya trhadap akidah seseorang itu jika ianya yakin dengan bantuan jin atau bunian yg menolong dlm kerja2 tarik karun nihh dpt diselesaikan..minta penjelasan

  8. agaknya betol jugk..syetan mmg dia tau itu yg direbutkan oleh manusia.itu umpan yg paling ampuh utk menyesatkan manusia.

  9. aku tgh rungsing rmai org dtg nak amik harta yg tertanam di kwsn umah peninggalah arwah tok.bomoh,ustaz smua dah dtg.tp tak naik2 harta tu.kalau ada sesiapa yang mempunyai hati yang baik dan mulia untuk menolong memberi tahu aku siapa pemilik harta ini dan apa yang jin/bunian ini mahukan…semua ini telah menyebabkan beberapa ahli keluarga aku terpesong akidahnya.bertuhankn harta dunia ini yang tidak pasti akan kewujudannya. siapa yang boleh tunjukkan jalan pada aku, email padaku weapons8588@yahoo.com

  10. jika digunakan ayar tujuh penimbul nabi Allah Suilaiman kalau diizin Allah akan timbul apapun walaupun dikawal jin

  11. Wujud atau tidak wujud harta di perut bumi, itu adalah kemulian Allah yang memberikan kepada yang bukan tamak, hati jernih, yakin dan segalanya yang baik. Jika sesiapa yang tulen niat nya untuk mengeluarkan harta tersebut dalam jurusan islam, email saya dan boleh berbincang untuk timbul kan yang tersebut. azrasazras@yahoo.com

  12. Tuan, saya nak tanya adakah Istana Putri Nilam Sari itu kepunyaan Tuan puteri Nilam sari Makna Berhias.
    Bagaimana nak berhubung dengannya ?

  13. Awie juga ada nyanyikan lagu bertajuk Nur Nilam Sari. Adakah Nur Nilam Sari itu bersaudara dengan Putri Nilam Sari. Puas sudah hamba mengkaji lirik lagu Nur Nilam Sari itu..

    • Saudara, insyaAllah, penulis akan mengularkan posting yang terperinci tentang Nur Nilam Sari ini dalam masa-masa terdekat ini. Semuanya sejarahan jua adanya.

      …di mana aku berada di sana ada DIA…

  14. abg boleh bg num fon..sy tau byk tempat yg ada emas..cuma nk pernaik x reti..

  15. Salam abg mahmud shah, sy dah emel utk ambil brg keturunan yg tertanam, tp knp tk ada reply? Mungkin abg dah tk guna emel ni?..

  16. saya kat kelantan.. merujuk 10 orang tukang tilik .. bawah rumah nenek ada harta karun .. berupa perhiasan wanita, tengkolok dan keris emas.. ade sesiapa yang boleh tarik naik.. nanti kite bahagi keuntungan ok

  17. lupa nak cakap .. mengikut kepercayaan harta karun tu ade penjaga .. puteri 3 orang .sesiapa berminat nak tarik naik coll 0124657539

  18. assalam,jikalau sesiapa yg mewarisi harta@duit ghaib dgn syarat waris yg layak terhadap harta@duit tersebut adalah tidak ramai spt 1 atau 2 org sahaja,khadam penjaga harta@duit itu adalah jin islam,nilai harta@duit itu tidak terlalu banyak spt rm puluhan juta.waris menjaga syariat dan ikhlas dlm berurusan insyaallah mungkin ada yg boleh membantu….org tengah x digalakkan berurusan,hanya waris yg terdekat sahaja ya….email adimuhsinin84@gmail.com,tapi jika dah email tapi x ada respon 2 mungkin belum masanya utk berurusan

  19. Salam semua..,disi saya ingin berkongsi satu mimpi ya pernah saya alami,
    Ketika itu saya baru umur 18 tahun ,
    Dalam mimpi saya, sedang saya bejalan2 didalam hutan saya telah dikejar
    Oleh seekor harimau, apabila sampai di satu kawasan saya terpandang empat batang pokok empat penjuru dan saya memanjat salah satu batang pokok, apabila saya berada di atas pokok ,
    Harimau yg mengejar saya telah berada tepat ditengah2 empat pejuru pokok
    Dan telah mengais tanah di tengah2 tu , selepas itu saya nampak mcm muncung tempayan dan kilauan seperti emas, dan harimau itu berlalu pergi, apabila saya trun dri pokok untuk
    Melihat lebih dekat saya telah terjaga dri tidur, dan saya tidak memikirkan tentang mimpi
    Itu..,tetapi selang beberapa minggu selepas mimpi itu saya didatangi seorang tua
    Yg berpakain lusuh dan terus datang kepada saya dan bertanya saya tetang mimpiyg say alami
    Terus saya merasa terkejut kerana beliau tanya sama dgn mimpi saya alami, saya
    Jadi takut dan mengatakan tiada dan dia bertanya supaya saya ingat tentang mimpi itu
    Dan saya cakap tak ada sbb saya takut dan akhir dia berpesan klau rasa ada cari tok ayah
    Sebab brg tu kamu yg punya org lain tak boleh abik itu.. tok cuma nak tlong pesannya..
    Sampai skrg saya masih berfikik tentang pekara itu..

    • nanti dah sampai waktunya akan adalah,jadi x perlu dipikirkan sangat sbb nanti mungkin akan ada yg mengambil kesempatan dgn merekemenkan “guru” yg pelik

  20. SALAM SESIAPA YANG ADA GURU YANG BOLEH MENZAHIR KAN HAK HUBUNGI SAYA 01115003285.PASTIKAN GURU NYA JUJUR DAN IKLAS.

  21. dari pengalaman saya harta karun wujud sejak zaman nabi allah sulaiman. nabi allah sulaiman memerintahkan jin supaya menjaga harta di dalam tanah dan perut bumi. jarang sekali manusia menjumpai harta karun kerana harta tersebut kita tak nampak. jin telah mengkaburkan pandangan kita, cuma dgn kepandaian dan ilmu saja yang dapat menzahirkan harta tersebut. apa yang saya tahu disini ada 2 keadaan samada harta yg diberikan dan harta yang ditunjukkan. harta yang diberikan adalah hak kita, harta yg ditunjukkan bukan milik kita. jika kita diberi harta tersebut dalam pelbagai cara biasanya melalui mimpi. harta yang diberi kepada kita biasannya jin atau khadam yg menjaga harta tersebut memberikan namanya pada kita. sebagai contoh dia memperkenalkan dirinya dengan nama gusti ratu ratno sari. jika kita mimpi d satu tempat itu ada harta karun dan ditunjukkan kpd kita itu bkn milik kita, biasanya kita sukar mengambil harta tersebut, dan saya nasihatkan x perluhan kita ambil sebab risikonya tinggi. itu saja yg dpt sy kongsikan. apa pun waullahhuaklam. allah yg maha berkuasa mahluk x ada kuasa pun.

  22. saya setuju dengan lanang sejagat. Sepatutnya kita sebagai umat nabi muhammad s.a.w. bersyukur semuanya pemberian allah itu cukup. Tapi yang tidak cukup itu adalah nafsu akibat dari bisikan syaitan yang selalu menggoda umat nabi muhammad supaya umatnya nya tergelincir dari landasan. Cuba kita fikir sejenak apakah yang tak cukup yang allah jadikan pada manusia itu? sekiranya ada kekurangan dari faktor fizikal adalah hikmah nya yang allah jadikan. Sesungguhnya semua kejadian yang dimaksudkan dalam alquran adalah benar tetapi sebaliknya sekira kita memilikinya kekayaan itu apakah kita jua akan terturut seperti qarun. Tak perlu jauh kita lihat sahaja pemimpin hari ,apakah tidak cukup kekayaaan mereka? Apakah perjuang mereka benar kerana rakyat? Oleh itu kita kaji diri kita apakah kekayaan yang kita cari itu untuk kesenangan,aaupun sekadar untuk mencukupi. Maka dengan itu tepuk dada tanya selera sejauh mana hala tuju kita sewaktu hidup di dunia in . Apakah ditugaskan untuk mencari redo allah ataupun untuk meraih sebanyak mana kekayaan Dunia. Yang pastinya manusia itu tak pernah cukup dan puas dengan apa pemberian allah. Maka jgn hairan selama ini ramai umat muhammad terjebat pelbagai cara untuk menghalalkan yang harammmm….

  23. Saudara zam, sebelum menghukum org itu tak betul, pemimpin itu songsang, itu salah, itu betul, nasihat penulis, betulkan dahulu apa yang tak betul pada diri sendiri. Itu lebih afdal daripada memberi hukuman yang saudara sendiri tidak tahu mana betul salahnya.

    …di mana aku berada di sana ada DIA…

  24. saya tidak menghukum tapi manusia itu yang menghukum diri mereka sendiri. Seharus nya kita sebagai umat sedar matlamat asal kejadian kita serta tujuan kita hidup dimuka bumi. Bagi saya itu semua pandangan saya. Saya tidak menghukum. Yang menghukum serta mengadili nanti ada lah allah s.w.t. Maka hakikat yang benar jangan kita lari dari landasan serta syariat islam. Selalunya apa menceburi dan serta menghayati maka tidak akan lari dari penyimpangan. Sesungguhnya syaitan itu sentiasa mahu menyesatkan manusia itu. Dan itu lah janji syaitan pada allah unt umat nabi muhammad.

  25. hati2,akidah kena jaga,jgn nak kaya punya pasal,kemahuan jin penjaga harta yg menyalahi agama pun kita turuti,carilah khadam penjaga harta@duit ghaib yg cuma perlukan minyak2 atau zikir2 sbg syarat utk mendapatkan harta@duit ghaib itu,dan yg x kurang jugak pentingnya semua yg terlibat kenalah bersatu hati dan ikhlas

  26. Selepas kematian ayah saya, baru saya tahu bahawa saya adalah waris ke 7 dari sebuah kerajaan kuno yang terbilang suatu masa dahulu. Saya telah di timpa saka keturunan yang menganut agama hindu-buddha dan turut didampingi oleh dewa-dewi yang berasal dari alam kayangan. Saya di jaga oleh pengasuh saya iaitu bonda, tujuh puteri serta tujuh panglima manakala ayahanda saya tinggal di kayangan menjaga kerajaannya di Palembang. Mereka berjaya di islamkan oleh seorang pengamal perubatan yang hebat. Saya ingin membuang saka keturunan kerana cintakan islam tetapi mereka meletakkan syarat iaitu saya perlulah mengambil beberapa peti harta warisan dari alam sana dan membuat pertabalan mengakui saya waris ke 7 supaya mereka terlepas dari sumpahan sebuah kerajaan yang lain yang termasyur juga terhadap mereka. Mereka menunggu kelahiran saya selama tujuh ganerasi lamanya untuk mengakhiri sumpahan tersebut. Saya terkedu dalam menghadapi situasi ini. Tiadalah daya kekuatan saya melainkan berserah diri pada Allah semata-mata. Sesiapa yang boleh membantu saya mengambil harta kerajaan keturunan saya, saya sangat berbesar hati.

  27. Di Negeri Sabah banyak tempat yang telah guru kami scan ada emas/harta karun semulajadi.Bolehkah pihak tuan membantu kami untuk menarik atau mengeluarkan secara batin harta tersebut.Jika berjaya usaha tersebut kami berjanji akan membahagikan sama rata harta tersebut.Insyallah Tuan.

  28. baru2 ini ank saya berusia 8bln telah terkena gangguan jin sbnyk 2kali.apbila di scan oleh ustaz perubatan katany nk saya telah terkena gangguan jin penunggu harta karun.sy musykil kenapa ank saya y terkena gangguan tersebt

Tinggalkan Jawapan

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 104 other followers

